Sport po poronieniu

Dietetyk, Julia Jaskowska jest absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W Przychodni Leczenia Niepłodności nOvum udziela porad na temat zdrowego odżywiania i redukcji wagi. Przedmiotem specjalnego zainteresowania pani Julii są diety wspierająca płodność, okres ciąży i karmienia dziecka.

Moderator: Osoby zatwierdzające - dietetyk

Zablokowany
Awatar użytkownika
joanna2011
Dokarmiam bociana ;)
Posty: 4156
Rejestracja: 08 lis 2011 17:31

Sport po poronieniu

Post autor: joanna2011 »

Witam!

Mam pytanie odnośnie uprawiania sportu i efektów po poronieniu.
W sierpniu poroniłam swoją ciążę po criotransferze w 9 tygodniu ciąży. Po około 3 tygodniach od poronienia chcąc zgubić kilogramy które po stymulacjach pozostały zaczęłam biegać i robić przysiady. Niby tych kg dużo nie jest bo zaledwie 3. Jednak przy mojej drobnej sylwetce te 3 kg są widoczne zwłaszcza w biodrach. W związku z tym już kilkanaście dni ćwiczę...niestety bez żadnych efektów :(

Bardzo proszę mi powiedzieć czy nie za szybko po straconej ciąży zaczęłam uprawiać sport? I co może być przyczyną że waga nie spada? Dodam że kiedyś ze zrzuceniem 3 kg nie było żadnych problemów zwłaszcza przy bieganiu , przysiadach i diecie. A teraz waga stoi i ani drgnie :( Przed kolejnym podejściem chciałabym je stracić a widzę że może być problem.

Z góry dziękuję za odpowiedź :)
28.09.2015 - ZAWITAŁO DO NAS SZCZĘŚCIE :love:
Awatar użytkownika
Julia Jaskowska
Ekspert Bociana
Ekspert Bociana
Członek Stowarzyszenia
Posty: 322
Rejestracja: 09 maja 2010 22:47

Re: Sport po poronieniu

Post autor: Julia Jaskowska »

Co do rozpoczęcia aktywności - to nie mogę się wypowiedzieć, powinna Pani poradzić się lekarza.
A odnośnie trudności z redukcją masy ciała - z mojego doświadczenia duża część przyrostu masy ciała podczas stymulacji to obrzęki,
jeżeli woda się Pani zagubiła między tkankami może Pani to widzieć w postaci cellulitu na udach, pośladkach.
Jeżeli sama aktywność fizyczna nie pomaga, trzeba ograniczyć do minimum sól, pić więcej, min 2 l wody i włączyć łagodne masaże - np. pod prysznicem czy podczas smarowania się balsamem - wykonać na sobie masaż drenujący.
Julia Jaskowska
Zablokowany

Wróć do „Dieta wspierająca płodność i okres ciąży - pytania do eksperta”