Badania dowodzą, że niepłodność spowodowana jest w równym stopniu przez czynnik męski i żeński.
Polskie Towarzystwo Medycyny Rozrodu i Embriologii (PTMRiE) szacuje, że niepłodność dotyka bezpośrednio około 1-1,5 mln par w Polsce, co stanowi nawet 20% społeczeństwa polskiego w wieku reprodukcyjnym.
„TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny” to ogólnopolska kampania społeczna, którą rozpoczęliśmy w 2010 roku. Celem kampanii było przełamanie stereotypów postrzegania niepłodności jako problemu wyłącznie kobiecego, a oczekiwanym efektem upowszechnienie wiedzy na temat niepłodności jako choroby społecznej oraz prognoz co do jej zasięgu w kolejnych pokoleniach. Patronat Honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Zdrowia oraz Polski Komitet Olimpijski.
Od tego czasu co roku w czerwcu organizujemy kampanię: TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny” i zapraszamy do niej wszystkie polskie ośrodki leczenia niepłodności. Kliniki niezawodnie przekazują nieodpłatnie pulę badań nasienia dla pacjentów, by pomóc w diagnostyce i leczeniu niepłodności.
Jednocześnie jako Stowarzyszenie Nasz Bocian występujemy do Ministra Zdrowia z petycją o wprowadzenie refundacji badania nasienia.
Czerwiec 2022 to najnowsza edycja naszej dorocznej akcji - 43 klinik i 1145 badań!
Nie zwlekajcie! Zbadajcie swoją płodność!